MALÝ PROSTOR PRO VELKOU SAMOSTATNOST 

V této třídě se obvykle schází 8 dětí. Připravené prostředí je vytvořeno tak, aby děti byly ve většině činností co nejvíce samostatné.  Nábytek je uzpůsoben výšce dětí, všechny předměty jsou reálné stejně jako svět okolo nich. Děti se učí žít ve světě, který je obklopuje. Materiály korespondují s principy Montessori pedagogiky a vývojového období do 3 let. Prostředí je střídmé a strukturované.

PŘIROZENÝ ROZVOJ DĚTÍ A VZDĚLANÝ PRŮVODCE 

Děti si samostatně vybírají aktivity, které podporují jejich zvídavost. Postupnými kroky a jemným vedením děti zvládají sebeobslužné aktivity –  připravují si svačinu, nalévají pití, perou, pečují o prostředí.  Podporujeme také rozvoj psychomotoriky, smyslů i řečových dovedností. Plně respektujeme senzitivní fáze dětí do 3 let a jejich vývojové potřeby, vycházíme z pozorování dětí. Velký důraz dáváme na komunikaci s dítětem.

    DENNÍ REŽIM 

    7:00 – 8:00  scházení dětí ve třídě v přízemí, první 

    8:15 – 11:20 – pracovní cyklus, který zahrnuje přípravu svačiny, aktivity z oblasti praktického života, smyslové výchovy, zpívání, říkadla, výtvarné činnosti, pobyt na zahradě či procházka

    11:30 – 12.30 – oběd a příprava na odpočinek (do 12:15 vyzvedávání dětí)

    12.30 – 14.20– spánek, čtení pohádky, odpočinek ve třídě v patře

    14:00 – 15:00 – svačina

    15:00 – 16:00 – pobyt na zahradě, pohybové činnosti ve spojené třídě

     

    Jak u nás vypadá běžný den?

    V této třídě provází Hana Andělová, která absolvovala diplomový Montessori kurz pro děti do 3 let. Děti se v této třídě scházejí do 8.30 hodin nejpozději. Hned ráno se s co nejmenší dopomocí rodiče převlékají, ukládají si oblečení. Obvykle den začíná chystáním svačiny, krájením zeleniny a ovoce, naléváním pití, mazáním pečiva, umýváním nádobí. Potom se děti věnují pomůckám, např. zkouší různé druhy zapínání, rozvíjí slovní zásobu s obrázky a předměty, hrají hry, trénují jemnou motoriku u navlékání, při výtvarných činnostech, učí se skládat prádlo, třídit předměty dle daného kritéria. Učí se také  postupně pracovat samostatně tak, aby se vzájemně nerušily a trénovaly pozornost. Kolem půl desáté se děti společně sejdou a zazpívají si známé písničky, řeknou si věci buď k aktuálnímu tématu nebo k tomu, co se bude dít. Venkovní aktivity obvykle děti tráví na zahradě, kde mohou zalévat, plít, sázet, ale také být na písku, houpačkách či odrážedlech. Na oběd odcházejí děti v 11.15. Obědvají ve třídě pro děti 3-6 let. Po obědě se děti chystají k odpočinku na lehátkách spolu se staršími dětmi. Po odpočinku jsou pro děti nachystány vhodné aktivity, tvoření apod. Po svačině jdou všechny děti na zahradu mš. Děti z této třídy se vyzvedávají nejpozději 15:55 h.